zaterdag 28 juli 2018

Naaien


In Frankrijk zoek ik altijd leuke tijdschriften.
Meestal met breipatronen.
Maar deze keer vond ik een leuk naaitijdschrift.
Er staan veel XL-patronen in die ook nog eens makkelijk te naaien zijn.

Ondertussen al een paar keer op de markt geweest
bij mijn favoriete lappenkraam en diverse dingen gemaakt.

Zo heb ik deze broek al twee keer gemaakt.


Een lekkere wijde broek.
De een in een vrolijk katoentje, de ander in zwart linnen.



En een zomerse jurk.




Thuisgekomen heb ik nog een tijdschrift besteld.
Deze is met winterse modellen.
Daar zal ik tegen die tijd wel weer het een en ander uit maken.



Deze tuniek heb ik zelf getekend.
De stof zelf bedrukt.


Een dunne katoen/polyester voorbeitsen in aluin.
Blaadjes weken in azijnwater.
Voordat de blaadjes op de stof gelegd worden even in roestwater dopen.
Voor een kleuraccent een paar takjes solidago (guldenroede) opgelegd.
Plastic folie erover en oprollen.
2 uur in de pan met een schepje mosdoder (=ijzer(II)sulfaat).








1 opmerking:

  1. Leuk is dat hè.. struinen naar handwerktijdschriften... Maar nu heb je de naaitik te pakken geloof ik. Wat een leuke modellen heb je gemaakt. De jurk is mijn favoriet, staat je geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen