vrijdag 2 februari 2018

Twee truien gebreid


Zo, ik kan weer adem halen.
Twee truien op tijd klaar voor de Handwerkbeurs.

Dit is de eerste, een tuniek voor mijzelf.
Lewis, gratis patroon via Knitty.com
Ik heb het een en ander aangepast. 
Lange mouwen en pasje iets hoger.
En zo veel mogelijk rondgebreid.


Deze tuniek met pasje in ajoursteek stond al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Met een mooi garen van Textielwerk was het lekker breien.
Ik vind dit ongeverfde garen zo mooi dat ik het niet verf.
Door de yak lekker zacht en door de zijde ligt er een mooie glans op.
Het draagt heerlijk.

De panden samen rondgebreid tot het pasje.



Het pasje in een fijne ajoursteek.




Op de rug ook een deel met een patroon.



Het garen dat ik gebruikt heb is een mix van merino/yak/zijde.
strengen van 480 meter / 120 gram.
Ik heb 260 gram (bijna 3 strengen) gebruikt op naald 3,5 mm.


De tweede trui is voor Eva.
Craft, model uit een Rowan gids.
Twee draden tegelijk breien, één mohair en één lace.
Heel veel kabels en kabeltjes. Daar ging veel tijd in zitten.

Ook zoveel mogelijk rondgebreid.


Een sluiting was niet echt nodig maar maakt er wel iets speciaals van
met deze twee mooie knoopjes.




Garen van Textielwerk.
Merino/bamboe lace 800 m/100 gram en Kidsilk 420 meter /50 gram
geverfd in heel licht Sage (groen).
Gebruikt 2 strengen lace en 4 kidsilk.
Gebreid op naalden 3,5 mm.

7 opmerkingen:

  1. Allebei prachtig, staat je goed Riet! En wat een fijne hulpjes heb je toch! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig breiwerk en ik zie, dat je het gelukkig niet alleen hoefde te doen.
    Ik heb ook zo'n behulpzaam beestje in huis, gek op breipennen.
    Fijn weekend, met of zonder kattegespin.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig breiwerk weer gemaakt.
    Prettig weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dun garen heb je voor de eerste gebruikt ze zijn allebei erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige truien heb je gemaakt zeg. Dat kant breien in het pasje geweldig mooi zeg en die kabel trui klasse.............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen