donderdag 22 juni 2017

Vakantiewerkjes

Als ik het woord vakantie hier in huis hoor denk ik 
allereerst: wat neem ik mee aan wol.
Ik was nog bezig aan een mohairshawl zwart.
Die gaat mee.
En twee nieuwe bollen mohair ecru voor nog zo'n shawl.
Weer het patroon Gail. Met die mooie blaadjes.
2 bollen Drops Kidsilk is genoeg voor een niet te grote shawl.
Gebreid op naalden 5 mm
Afmeting: 140 x 60 cm.


Voor de Zweedse kerstmarkt ben ik ook al bezig.
Voor de breipakketjes wantjes.
Nieuw garen, verven en proefje breien.
In de auto was ik begonnen.
Ik moet nog één set afbreien. En dan nog borduren,


Het spinnertje is ook meegegaan op vakantie.
Texelaar gemengd met mohair gesponnen
voor een paar herensokken,
Van de spinner opgewonden op een cake.
Dan de draden van de binnen- en buitenkant samen twijnen.


Het begin van de sokken is al te zien.


En een wolletje met alpaca gesponnen
voor wantjes met halve vingers.


Nog wat foto's van de vakantie.

Het uitzicht in de vroege morgen.


Een uurtje later is het al flinke zonnig.
In nachthemd op het terras aan het breien.


In de middag is het tijd voor wat spinnen.


Met de poezen is alles goed gegaan.
Ze zijn uitstekend door de buren opgevangen.
Kwamen er zelfs in huis.
Ze waren heel blij ons na een week weer te zien.
En wij niet minder.
De eerste dag waren ze dan ook niet ver uit de buurt.


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk die laatste foto's!
    Je hebt je niet hoeven te vervelen tijdens de vakantie; was het niet te warm om te handwerken?
    Je spinnertje maakt me nieuwsgierig, zou je daar iets meer over willen vertellen? (Ik wil weer gaan spinnen en denk aan een spintol om mee te nemen onderweg want een spinnewiel is dan te groot *Ü* . Jouw spinnertje ziet er lekker handzaam uit!)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt uit als een heerlijke vakantie! En wat heerlijk dat het goed ging met de poesjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk en ja ik beken er gaat meer handwerk mee dan kleding :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij lekker bezig! 2 supermooie sjaals gemaakt en dan die wantjes, prachtig! Je hebt duidelijk een leuke vakantie gehad!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen