woensdag 30 september 2015

Stoere poncho met kabel breien

Deze poncho was net voor de vakantie klaar.
Gesponnen van Blauwe Texelaar.
Mooie redelijk zachte wol. Dik gesponnen.
Patroon van Claire Crompton: classic cabled poncho.
Het patroon is per naald uitgeschreven.
Met een fout op Row 8: begint ook met P5.
Ik lees het liever van een breischema en
heb er één zelf gemaakt.

Met behulp van een programma om breiontwerpen te maken.
Het programma zelf kost 180 $, dat heb ik er niet voor over.
Ik heb een demo gedownload met beperkingen.
Ik kan het niet opslaan en later wijzigen.
Maar wel leuk om eens uit te proberen.






540 gram wol.
Gebreid op naalden 6,5 mm.
Al heerlijk veel gedragen.

6 opmerkingen:

  1. Mooi weer Riet!! Jij gaat toch als een speer he

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden deze poncho.
    Lekker warm nu het frisser word.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moooooie poncho en gelijk heb je dat je hem al klekker vaak gedragen hebt.
    las net nog even op je blog het bericht uit 2011 over de walnoten verven heb ik deze week ook gedaan ongeveer dezelfde kleur gekregen, al heb ik ook een wat groenere kleur , super leuk en interessant

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaauw wat een mooie poncho is het geworden, die ga je vast nog heel veel dragen! Ook een mooie kleur wol heb je gebruikt.
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zowel de poncho is mooi als het patroon. Ik hou altijd wel van die grafieken, als je de 'logica' van het patroon doorhebt kun je vaak langer doorbreien zonder steeds op papier te moeten kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Riet, ik heb een blogje geschreven over mijn poncho dankzij jouw tip!! Hij zit echt heerlijk hé...fijn model. Ik had helaas niet genoeg wol voor kabels maar....dat komt wel weer bij een volgend project ;) Fijn weekend! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen