woensdag 3 januari 2018

Een nieuw jaar en een nieuwe agenda



Onlangs deze site van Martina Behm gevonden om zelf een boekenomslag te maken.
Hier wat voorbeelden van Martina.



Je kan bij Martina een breiagenda bestellen er er dan gelijk een omslag voor breien.
De link naar het patroon
Gebreid in een garen met kleurverloop geeft een mooi effect.
Het patroon is eenvoudig, uit één stuk en zonder naaien.
Het maakt niet uit wat voor afmeting je wilt breien,
al breiend pas je het om je boek of agenda.

Ik koop meestal een goedkope agenda om mijn breiwerken in te noteren.
Berekeningen, tekeningen, labels, proeflapjes etc.



En nu dus met een mooie gebreide omslag.
Met een klein restje handgesponnen en geverfde wol.
Ik wilde er eerst een patroon in breien maar het stekenaantal kwam niet zo goed uit.
Dan maar gewoon recht breien, geeft ook een mooi effect.

Het breien is opgedeeld in fasen.


Fase I
Opzet en begin je met rondbreien  en tegelijk meerderen voor een hoekje bovenkant.

Fase II
Vanaf hier  brei je heen en weer terwijl je de ene kant meerdert voor de breedte en
de andere kant is de flap aan de binnenkant daar minder je steken,

Fase III
Het minderen voor de hoek onderkant en nog steeds meerderen voor de breedte.

Fase IV
Minderen voor de hoek boven en de tweede flap binnen ook minderen.

Fase V
Weer rondbreien en minderen voor het hoekje onder. Draadjes wegwerken en klaar is het.









Hetty heeft de smaak te pakken en is nu aan variaties met kraaltjes en andere versieringen bezig.




6 opmerkingen:

  1. Mooi én een goed idee!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en ook leuk.
    Wat je al niet kan breien.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk patroon is het, ik was er ook aan begonnen, maar ik ben linkshandig en brei rechtshandig, en dat raakt dan met elkaar in de knoop bij zoiets. Waar ik voor mijn gevoel moest meerderen/minderen gaf het patroon het net andersom aan. Heb er uiteindelijk gewoon maar eentje gebreid volgens mijn eigen logica, en die versierd met bloemenknoopjes. Ben er heel tevreden mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt superleuk zeg!! Ik heb nog een map waar ik iets omheen wil...dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen