zondag 28 februari 2016

Shawl Zeeland, het begin



Hier begon het mee: 2 truien en een deken.




Na het breien van de Zeeuwse truien en deken
bleef het een beetje kriebelen.
Ik was er nog niet mee klaar.
Ik moest nog wat met die patronen doen.
Ik zou graag een shawl breien met al de patronen.
Op vakantie in Frankrijk, waar de rode trui van de naalden kwam,
moest er al gelijk ruitjespapier gekocht worden.
Ik kon gewoon niet wachten. Telpatronen tekenen. 
Het tekenen van de afzonderlijke patroontjes was niet zo'n werk 
maar dan plakken en knippen in de juiste vorm. Wat een gedoe.
Liever toch maar wachten tot thuis
en dan gelijk in Excel.
Na uiteindelijk toch nog heel wat werk waren er wat patronen klaar
die ik zou kunnen gaan breien.

Garen zoeken.
Ik had al een idee over de kleur.
Zelf verven dus.
Garen bij Textielwerk gekocht.
50%suri alpaca/50%merino,
zo mooi, zo zacht.







Het is een mooie grijs geworden,
nu kan het breien beginnen.



3 opmerkingen:

  1. Getsie, een echte cliffhanger!!!! Dit is dat grote project waar je het over had!!! Nu ben ik zooo supernieuwsgierig hoe het worden gaat! Echt spannend met de Zeeuwse patronen een shawl maken! Prachtig garen er voor!!!
    Laat je snel wat meer zien???
    Liev grot, Nelleke
    Lieve grot, Nelleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yeh wat mooi en spannend hoe het wordt

    BeantwoordenVerwijderen