zaterdag 16 januari 2016

Fleegle Beader

1.0mm Fleegle Beader--Please read the description below


Ik kwam opeens dit hulpmiddel tegen.
Ik gebruikte altijd een heel fijne haaknaald
voor het inbreien van kraaltjes.
Je kon er dan maar één tegelijk opzetten en verwerken.
Met deze Fleegle Beader kan je de hele naald eerst 
vol met kraaltjes rijgen en dan breien.
Hier meer info.
De Fleegle Beader wordt ook genoemd Beadle Needle.

Ik heb even op de bestelling  uit Amerika
moeten wachten en ondertussen flink gesponnen
om het garen op tijd klaar te hebben. Alpaca.
Kraaltjes waren ook al in huis.

Ik kon gelijk beginnen.


Patroon: Annis 
Een bekend patroon voor een shawl met een kantrand geschikt voor kraaltjes.





Hier nog een video hoe je de Fleegle Beader gebruikt.

4 opmerkingen:

  1. Dat is een superslim hulpmiddel!! Leuk ook om het filmpje even te bekijken!! Voorlopig zit er nog geen kralenbreierij in de planning, maar ik ga dit pinnen, dan kan ik het weer vinden als ik het nodig heb :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ai wat mooi en wat een handig hulpmiddel heb je daar voor, nog nooit eerder gezien !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een handig ding, en wat een mooi shawltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me wel een handig hulpje voor de kraaltjes, maar kan je het hier nergens verkrijgen?? Waarom lopen wij altijd achter? Je sjaal is prachtig geworden en helemaal met die kraaltjes ertussen!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen