vrijdag 8 mei 2020

Deken gebreid van plantaardig geverfde wol



Het begon met flinke voorraad plantaardig geverfde wol.

Diverse foto's van het verven van vorig jaar.
Geverfd met o.a.: appelboombast, afrikaantjes, liguster,
vrouwenmantel, rietpluimen.

Makkelijk in de elektrische ketel met thermostaat.


Ik doe de wol gescheiden van de plantendelen in de ketel.
Of wol in de waszak of de plantendelen.
Zo blijft de wol vrij van de kleine plantendelen
die je er anders moeilijk weer uitkrijgt.


Hier afrikaantjes, van de bloemetjes allemaal losse blaadjes geplukt.


Meestal maak ik van één verfbad drie kleuren
door verschillende nabeitsbaden.


Dit was de voorraad strengen wol.



Voor de deken heb ik de gelen/groenen uitgezocht.

Gebreid op naald 10 mm in pauwensteek.



Afmetingen 170 x 170 cm
Gebruikt bijna 1200 gram.

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige deken is dit geworden Riet!! Echt mooie kleuren, ze passen perfect bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige deken. Mooie heldere kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt eer van al dat werk want de deken is heel erg mooi geworden met al die leuke kleuren en de pauwesteek vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Riet, prachtig deken! Ik ben er eentje aan t haken in natuurlijk geverfd garen. Welke materialen gebruikte je voor het blauw? Dank je

    BeantwoordenVerwijderen