zaterdag 2 november 2019

Vest/jas met kabel breien



Mijn vest is eindelijk klaar.

Het begon met een vacht van een Blauwe Texelaar.
Zo mooi van kleur en zacht.
Eerst maar wassen en kaarden.







Daarna volgden maanden van spinnen.
Tussendoor werd er ook voor andere projecten gesponnen en gebreid.








Eindelijk kan ik gaan breien.
Was eerst met een ander model begonnen
maar daar was dit garen iets te dun voor.
Dan maar wat anders zoeken.
Kwam bij een patroon van Drops.


Model 181-25

Van boven naar beneden gebreid.
Ik vond vooral de kabel aan de raglan leuk.

Met naalden 4,5 mm gebreid.



En af en toe eens passen.
Ik heb de mouwen eerst gebreid.
Zo weet ik hoe lang ik het vest kan maken.
Ik heb het tot gewenste lengte kunnen breien
en nog veel garen over.



Gisteren in de Eucalan en liggend laten drogen.

Vanmorgen nog wat knopen gekocht en klaar.













Poes Aagje was natuurlijk ook bij de fotosessie.

Een lekker warm vest voor binnen
of een jasje voor buiten.

Gebruikt 900 gram.

4 opmerkingen:

  1. Mooi vest en wat zal die heerlijk warm zijn, chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Práchtig Riet en wat staat het vest jou mooi...complimenten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o wat is de vest mooi gelukt ! heerlijk om hem te zien groeien van schapewol naar gesponnen draad naar patroon - je bent een krak ! (zeggen ze dat in Nederland ? betekent een expert hier bij ons ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen