woensdag 16 augustus 2017

Poncho, Enveloppe en shawl

Voor de vakantie had ik al het een en ander voorbereid.
Ik moest me een week lang kunnen zoethouden.

Zwarte merino met sari zijde gekaard.
De kraaltjes heb ik uiteindelijk niet gebruikt.



In de vakantie flink doorgesponnen,


Proeflapjes maken om de naalddikte 
en het stekenaantal te bepalen.
Ik kwam met de gerstekorrel uit op naald 5.
Gebruikt 600 gram.



Het breien was ook weer heel leuk om te doen.
Dit is inmiddels de 5e enveloppe die ik brei.




Ook heb ik een poncho gemaakt. 
Ook weer hetzelfde patroon als ik al eerder heb gemaakt.
Ik vind die kabel zo mooi.
Ik heb kaardvlies gekocht van Tiroler bergschaap.
Het was lekker te spinnen, nog een beetje vettig.
Op naald 7 mm gebreid. Dat ging behoorlijk snel.
Twee rechthoeken breien en aan elkaar naaien.
Deze keer zonder franje.
Gebruikt 700 gram.


Ik twijfelde eerst over de afmeting.
Het leek me nogal klein. Maar er zat flink wat rek in.
Na een badje Eucalan en opspannen is het toch de juiste grootte geworden.





Al eerder had ik wat wol en mohair geverfd in blauwtinten.

Dit is de shawl geworden. 
In een pauwensteek of Feather and fan.
Het gratis patroon heet Feather and Fan Love Shawl
en is van Kirsten Skoglund.
Assymetrisch omdat er maar aan een zijde gemeerderd wordt.
Op naald 5 mm.  Gebruikt 175 gram.







3 opmerkingen:

  1. Prachtige enveloppe, poncho en shawl geworden!
    Je moet ze in het echt zien lieve mensen....materialen met zorg uitgekozen, handgeverfd en prachtige garens gesponnen, op de juiste pendikte gebreid waardoor de eindresultaten echt AF zijn!!
    Riet, petje af voor je prachtige werk!
    Ik hoop dat ze zaterdag 19 augustus op de markt in Oostkapelle blije kopers vinden!!




    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een hoop werk verzet! Stuk voor stuk mooie creaties. Ik begrijp uit de reactie van Alet dat je ze niet zelf gaat houden; veel plezier op de markt in Oostkapelle!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sjaals en poncho heb je gemaakt zeg. Schitterende kleuren en die kabels zo mooi................liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen