woensdag 26 november 2014

Wantjes en col/ vakantieherinnering

Deze wantjes zijn al enige tijd af.
Dit project had als uitgangspunt een vakantiefoto.

Douarnenez, stad in Bretagne
Het blauw van het water, het groen van het wier,
badende en spelende meeuwen.
  

Ik heb geprobeerd wol in die kleuren te gebruiken.
Wat blauwe melkschaap en merino, groene bamboe, wat grijs polyester.
Op de kaardemolen wat rolletjes gedraaid.





 Het spinnen en twijnen was ook zo gebeurd.

Ik had iets in gedachten.
Een kantje, een stuk boord en dan de hand met bloemversiering.
Ergens een gelijkend patroon gevonden, 
maar dat was gebreid op 2 naalden en later dichtgenaaid.
Toch mijn eigen versie gemaakt op de rondbreinaald.



Ik had nog genoeg garen over voor een col.
Kantrand begonnen en in patroon rondgebreid. 
Lekker dubbel om de nek.


3 opmerkingen:

  1. Fantastisch Riet! Goed gelukt het overbrengen van de kleuren op je materiaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden en zo'n mooi uitgangspunt, dat geeft mij weer inspiratie, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen