donderdag 7 februari 2013

Grote shawl Antonia in kantpatroon/ Big shawl Antonia in lace


Ik mocht weer een nieuw garen uitproberen
Regia Extra Twist Merino Color.
Eigenlijk sokkenwol maar ook mooi voor shawls.
Een merinowol met polyamide.
In verschillende gemelleerde kleuren,
ook nog blauw, turkoois, groen en oranje.
Gebruikt 110 gram (3 bollen), op naalden 4 mm.
Er was ook een gratis patroon te downloaden via Regia.
Patroon gemaakt door Birgit Freyer, naam patroon: Antonia.
Zij ontwerpt mooie kantpatronen.

Er wordt voornamelijk gebreid van breischema's.
Door deze te kopieren en aan elkaar te plakken is het wat overzichtelijker.
Want er moet wel veel geteld worden.

Nadat het breien klaar is ziet het er zo uit.
Niet echt mooi natuurlijk.
Dus moeten we de shawl blocken (nat maken en opspannen).



En zo ziet het eruit na het blocken.
Het mooie kantpatroon is hier goed te zien.



5 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende shawl is dit!! Zoo mooi met dat kanten ruggedeelte! Ik hoop dat het me eens zal lukken zoiets te maken. Ben beetje jaloers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelofelijk mooi, ik vind het echt een wonder hoe prachtig hij geworden is na het blocken! Dinsdag leek het nog een 'hoopje' breisel.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, een kunst werk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super prachtig breiwerk. Zo'n shawl is te hoog gegrepen voor mij denk ik. Het garen is vast ook heel mooi voor sokken. Daar durf ik mij wel aan te wagen... een mooi ajour patroon er in; dat zie ik wel zitten.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen