vrijdag 9 augustus 2019

En nog meer wantjes


Dit is zo'n mooi boek.
Allemaal wantjes en polswarmers met inbreimotieven.
Nu ook verkrijgbaar in het Nederlands.



De afbeeldingen alleen al zijn zo leuk.
Ik wil ze allemaal wel breien.
Maar ik vind de natureltinten het mooist.

Met muizentandje en Letse vlecht.


En deze polswarmers zijn ook zo schattig.
Met franje eraan.



Er staat een handleiding bij hoe je de franje moet breien.
Ik vond het niet zo handig en heb het toch iets anders gedaan.
Ik heb de 3 lussen van de franje gelijk nog een keer gebreid om ze te zekeren.
In de handleiding stond dat dit pas op de volgende naald moest gebeuren.


Ook vond ik nog tijd om van
eigen gesponnen alpaca deze wantjes te breien.


En al kijkend op internet kwam ik deze tegen.



Ik kijk regelmatig naar hun podcast.
De Zweedse Pia en Dennis hebben een blog,
 ze maken regelmatig een podcast,
en geven patronen uit.

Ik kwam de wantjes tegen.
Maar om het patroon te kopen en dan weer
een heleboel aanpassen zodat ze naar MIJN zin zijn....
Ik kan ze zo wel breien.
Als je het patroon wil kopen: het heet Sagostad.

Ik heb eerst het gele boordje gebreid in 2/2 boordsteek,
2 recht, 2 averecht.
Dan de opzet voor het boordje met de muizenrand.
Na het dubbelvouwen van de rand 
de opzetsteken en de steken op de breinaald samenbreien.
De volgende naald het gele boordje in het zwarte boordje schuiven
en de steken samenbreien.
Zo sluit de want mooi aan om je pols.
Dan volgt het patroontje met de gevelhuisjes
en de sneeuwvlokken.
De duim heb ik gelijk aangebreid en op 
zekere hoogte de steken voor de duim apart gezet.
Dit vind ik nog altijd de beste duim.




Dit wantje heb ik in de vakantie al gebreid.
Is ook een patroontje van Kammebornia.


Verder is er iets geheel nieuws op komst.
......

2 opmerkingen:

  1. Prachtig.
    Dat boek zet ik op m'n verlanglijstje, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb onlangs ook dat boek aangeschaft, nog in het Engels, ze zijn stuk voor stuk prachtig, wil ze ook allemaal maken, maar de tijd ontbreekt, ook al staan mijn breinaalden niet stil. Je wanten met de huisjes zijn super!!! Goed idee om dat boordje onder de muizentandjes te maken, sluit inderdaad beter aan.

    BeantwoordenVerwijderen