dinsdag 11 december 2018

Strathendrick, trui/ hes breien fair isle


Met veel plezier aan geverfd, gesponnen en gebreid.

Uit dit boek van Kate Davies.


Toen ik dit patroon zag wist ik dat ik dit wilde maken.
En dan alles zelf spinnen en verven.


Ik heb een grijze achtergrond gebruikt.
Ik had van mijn vest nog wol over, 
Oostenrijks bergsschaap.
Fout!
Ik heb South Suffolk gesponnen via
Stefanie gekregen.
Heerlijk zacht.
Mijn inbreikleuren zijn ook iets feller.



In het rond gebreid op nld 3,5 mm.
Met een paar knipbiezen, de mouwen en hals.





Ik heb er geen mouwen in gebreid,
Het is zo al warm genoeg.





Nog wat foto's uit het boek.



En deze shawl ga ik vast ook nog wel maken.
Alpaca??



6 opmerkingen:

  1. Riet je bent echt een genie! Wat mooi...wat mooi. Ik kan van zoiets alleen maar dromen! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtig geworden, Riet! Ik stuur wat foto's door naar de beheerders van de schapen, die vinden dat vast ook heel erg leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supergaaf project heb je gemaat! Fantastische prestatie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het prachtig geworden.Staat je ook goed. Mag je trots op zijn. Ik probeer ook nog een keer om het boek te bemachtigen. Groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig breiwerk
    Prestatie stuk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen