donderdag 1 november 2018

Fantoosh, shawl in kantpatroon


Toen ik dit boekje zag was ik direct weg van de shawl.

Het boekje Happit van Kate Davies met 5 patronen van shawl, colletje en omslag.
Weer prachtige foto's die je doen verlangen naar Schotland.



Ik viel dus voor de shawl Fantoosh.
Ik had ook direct garen gezien waarin dit patroon mooi zou uitkomen.
Merino/zijde geverfd in diverse grijstinten van Textielwerk.
Ik heb er lang over gebreid omdat ik vele tussendoorwerken had,
maar nu eindelijk klaar. 
En mooi!!



Aagje wilde ook op de foto.







Ik heb bijna 200 gram garen gebruikt
en gebreid op naald 3,5 mm.
Afmetingen shawl: 
breed 2 meter, diep 85 cm.

2 opmerkingen:

  1. Het is een prachtig kantpatroon! Het lijkt me wel een behoorlijke klus om zo'n omslagdoek in patroon te breien... Maar het lijkt soms of jij het zo uit je mouw schudt! Leuke foto's met Aagje erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige omslagdoek
    Moeilijk patroon . heel knap
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen