zondag 29 april 2018

Brioche vervolg


Ik had een paar jaar geleden op een handwerkbeurs het patroon
 Under Dutch Skies van Nancy Marchant gekocht.
De link is naar Ravelry waar nog meer over dit patroon te zien is.


Ik vond dat zo'n mooi patroon en uitdaging,
dat moest ik een keer breien.
Nu is het er dan eindelijk van gekomen.

Na het rondbreien,
nu dan ook heen en weer.
Het patroon gaat dan over 4 naalden.
Eerste naald wordt gebreid in de lichte kleur, de donkere kleur wordt afgehaald.
Dan dezelfde naald nog een keer breien met de donkere kleur, de lichte wordt afgehaald.
Dan de teruggaande naald. Eerst weer de lichte, daarna de donkere kleur breien.

Ik kon nergens een leuke kleurenstelling vinden.
Dan maar zelf wat strengen mohair verven.
De ene kleur wordt donkerrood, de andere in lichtrood/oranje tinten.


Omdat het best een lastig patroon is dacht ik dat een lifeline wel handig zou zijn.
Die heb ik er later uitgehaald, want de mohair laddert niet zo terug.
Het gaat zelfs heel moeilijk om iets netjes uit te halen.
Af en toe ging het wel een heel goed mis. 
Dan moesten er wel 4 naalden weer uitgehaald worden.
In het begin nog niet zo erg,
 maar als er zo'n 200 of meer steken op de naald staan...
Ik had vaak de gedachte om het weg te gooien.
Gelukkig toch doorgezet.



De achter- en voorkant.



De shawl weegt 72 gram.
Ik heb 4 bollen Drops Kidsilk gebruikt en
zelf geverfd met Landscape Dyes.
Afmetingen: 105 x 55 cm

2 opmerkingen:

  1. Schitterend mooi zeg...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, 72 gram.. dat is toch niks...
    Maar wat een mooie sjaal heb je gebreid! En poes is het daar ook wel mee eens, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen