zondag 16 juli 2017

Van alles wat

Even een berichtje waar ik allemaal mee bezig ben (geweest).

Een gevolg van de kunstroute is een paar opdrachten
die ondertussen al klaar zijn en die
weer nieuwe opdrachten hebben opgeleverd.

Een paar sokken van Blauwe Texelaar, gesponnen en gebreid.
Met een nieuwe opdracht voor nog twee paar.





Wantjes met halve vingers van merinolont.
Geverfd in Night Blue en gesponnen.



Met de vingers begonnen.
Helaas geen foto van de wantjes gemaakt toen ze gereed waren.
Opdracht voor nog een paar in blauw/grijstinten.



Weer een blaadjesshawl in mohair.
Een zwart en een wit.



Als je eenmaal met Pinterest bent begonnen krijg je ook
weer andere ideeën doorgestuurd.
Een van zo'n idee was het maken van sloffen
met een basis/zool van teenslippers.
Dat leek me wel leuk.
Ik draag graag zulke warme zachte sloffen
en een goede wat stevigere zool is wel gewenst.

Teenslippers volop in de aanbiedingen.
Een gesponnen wolletje uit de voorraad.
Ooit eens geverfd met walnoot.

Hier  een link naar de beschrijving met video's.

Met dikker haaknaalden nr 6 en 8 mm zijn ze snel gehaakt.









Nog wat knopen erbij zoeken
dan zijn ze ook klaar.







In voor bereiding voor de vakantie:
Ik wil weer een Enveloppe breien.
Hier is de eerste  die ik gemaakt heb.
Het was leuk werk om zelf de wol te mengen en kaarden
en daarna te spinnen.

Nu weer een wolmengsel.
Zwarte merino met sari zijde vezels in bonte kleuren.





Zeker 500 gram om in de vakantie te spinnen.
Ik denk dat de kraaltjes overbodig zijn nu het al zo bont is.





4 opmerkingen:

  1. wat lekker bezig bijzondere sloffen en prachtig spingaren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. begin jij je handschoenen van aan de vingers ? Dat heb ik nog nooit gezien, hoe leuk ! Die enveloppe heb ik ook al gebreid, dat is heerlijk om te dragen bovenop een jas. Veel plezier en tot ziens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel projecten, ze houden je bezig! Prachtige sjaals, handschoenen en dan die sloffen, heel goed idee om die als zool te gebruiken!! Je wol om te spinnen ziet er goed uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Riet,
    Zoals de laatste tijd wel vaker heb ik weer een bezoekje aan je blog gemaakt. Nu ik (weer) ben begonnen met spinnen lees ik graag over de ervaringen van anderen en kijk ik foto's. Bij jou op je blog is zó veel te zien en te leren; dank je wel daarvoor! En ik wil je oprecht complimenteren met jouw spinsels: wat maak je een prachtig dun garen van schapenwol en wat brei je er prachtige sjaals van! Het kleuren van de vezels vind ik ook superinteressant.
    Landscape-dyes kende ik bijvoorbeeld helemaal nog niet en je resultaten ermee zijn erg mooi?
    Afgelopen vrijdag heb ik bij de kringloop (primeurtje, het komt nog op mijn blog) een oud spinnewiel gekocht wat mijn man op dit moment aan het opknappen is. Al eventjes heb ik er een klosje schapenwol op gesponnen; leuk! Komende week komt er een alpacavacht in huis; daar heb ik nog niet eerder mee gesponnen dus ik ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen.
    Nogmaals reuze dank voor alles wat je op je blog plaatst!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen