woensdag 19 april 2017

Tartan weven


Met nog wat gesponnen wol in de kleuren
Barossa (paars) en Sage (groen) in de voorraad.
Ik vind dat altijd een vrolijke kleurencombinatie.
Met een lichtgroene en felroze als accent.

Op internet een site gevonden om
je eigen TARTAN te weven:

Heel leuk om daar mee te spelen.



En deze is het uiteindelijk geworden.








4 draden/cm breedte 50 cm
keperbinding.




De hoeveelheid wol die ik had was genoeg voor een lap van 3 meter.


Met wat knip- en breiwerk een poncho gemaakt.





En ik had de smaak te pakken.
Met wat andere kleuren en dikkere wol op voorraad


nog een shawl geweven.

2,5 draden/cm 60 cm breed.
Schering de dikke wol.
Inslag met oranje/rood geverfde sokkenwol (wol/polyester)
linnenbinding



4 opmerkingen:

  1. Knap werk het weven
    Mooie poncho en sjaal
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn super mooi en zacht Riet, en mogen allebei zó in mijn garderobe :) Prachtig gedaan en echt complimenten!!! Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Dat je zoiets moois kunt maken van draden ...
    En ze lijken me ook heerlijk om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen