woensdag 6 april 2016

Diverse projecten: peuterponcho haken, schaap/kussen breien, shawl Noga.

Al een tijdje geen berichtje geschreven.
Ondertussen ben ik wel druk bezig.
Hier wat van de diverse projecten.

Allereerst een poncho voor een peuter.
Een poosje geleden zag ik Stefanie bezig met het 
haken van poncho's voor babies en peuters.
Het waren zulke schattige poncho's in lieve kleurtjes.
Misschien wel wat voor nichtje Naomi.
Na contact met de moeder begonnen aan een poncho in 
wat stoerdere kleuren. Hoofdzakelijk blauw met roze accent.
Het is een gratis patroon, hier te verkrijgen.

Hieronder de verkorte en vertaalde versie.

En dit is het geworden.
Gehaakt in katoen/polyester, Coctail 4 points.
Elke kleur één bolletje, gehaakt met naald 4.


Zo te zien kan ik al aan een grotere maat beginnen.



Ik heb nog wat zakken schapenwol in de garage staan.
Daar was en verf ik af en toe wat van zodat ik altijd wel wat te spinnen heb.
De zakken komen maar niet leeg lijkt het.
Toen zag ik een schapenkussen van dikke wol.
Dat leek me wel leuk om even mee bezig te zijn.
Lekker dik spinnen en breien.
Het patroon is gratis en heet Bobble sheep pillow



Gebruikt 430 gram wol. Dik gesponnen.
Gebreid met naalden 8 mm.
Het breien van de noppen is een tijdrovende bezigheid.
Over één naald deed ik wel 20 minuten.
Het origineel was flink opgevuld en stond op pootjes.
Ik vond het er zo veel leuker uitzien.

Met de volgende shawl ben ik ook al een tijdje bezig.
Het groeit gestaag.

In de spingroep hebben we een uitdaging.
Een tasje met 100 gram diverse vezels.
Maak er maar wat van.






6 opmerkingen:

  1. Och, wat is-ie leuk geworden!! En de hals naar tevredenheid? Het nichtje ziet er geweldig uit in deze poncho, dit wordt vast een van de favorieten!
    Succes met je challenge, ik ben inmiddels aan poging 4 begonnen ;o)
    En... het schaap is fantastisch :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hè, dat schapenkussen!! Ik heb hem ook al gepind, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen zin om 20 minuten per naald noppen te breien ;-))). Ach, wat in het vat zit ...
    Die sjaal in wording ziet er erg mooi uit, en je tasjes lijken me een aardige uitdaging!! Daar heb ik bij Stefanie ook al eens iets van gezien. Leuk idee om dat zo te doen!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat een mooi schapen kussen die ga ik op slaan mooi project om te maken !! en ja de verschillende vezels spinnen ik heb eral meer over gelezen ben heel benieuwd wat jullie ervan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. er zijn ook kleine schaapjes ( kerstboomhangers ) van wist je dat die worden door een wereldwinkel uitgegeven maar heb het patroontje nog niet kunnen vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe poncho, maar het schaapkussen vind ik geweldig!!! Ook de sjaal ziet er weer heel kunstig uit met een heel speciaal patroon erin, mooie kleurtjes ook! Wat de bedoeling van die vezels in zakjes is weet ik niet, we lezen het wel vermoed ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen