maandag 19 juni 2017

Mohair in de Auvergne

Een weekje in de Auvergne.
Een korte vakantie om te kijken of de poezen het redden zonder ons.
Of wij zonder de poezen.
Het eerste wat ik doe ik Googlen of er iets met wol in de buurt is:
Laine en Auvergne intikken en kijken wat er komt.
De Phildar laten voor wat het is en verder kijken.
Ik kwam terecht bij: Ferme douce laine. Mohair dus.
Dezelfde organisatie waar ik al eerder zeer succesvol mohair heb gekocht.
Le mohair des fermes de France.
Op zo'n 50 km van ons vakantieadres, in Sauxillanges, moet een bezoekje te doen zijn.
Mailtje gestuurd met de vraag wanneer ze geopend zijn en 
of we de geitenboerderij kunnen bezoeken.
We waren welkom na dinsdag.

Op woensdag vertrokken we naar de ferme van Sandra Hobeniche.
waar we eerst een rondleiding met uitleg kregen.

De lammetjes in de stal.



Naar de wei met de moedergeiten.





Er waren ook hokken met angorakonijnen.



En de mannetjes geiten en een alpaca.


Na het zien van een video over de productie van het mohairgaren
gingen we naar de winkel.








En ja, ze had de mooie Diva, mohair met zijde.
Ik koos twee mooie kleuren uit om een shawl van te breien.



3 opmerkingen:

  1. Dat levert een hele mooie souvenir/sjaal op! Wat zijn het mooie schapen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs op vakantie kom je niet los van de wol... Oh, heerlijk toch ... wat ontzettend leuk om te zien.
    En hoe is het met de poezen gegaan? Of beter gezegd; zonder de poezen?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal een interessante rondleiding geweest zijn.
    Super dat je nog wat leuks hebt weten te scoren op je vakantie (ik doe dat ook altijd ... opzoeken waar er handwerkwinkels in de buurt van het vakantie-adres zijn ;-).
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen