zaterdag 6 oktober 2012

Entrelac



 Entrelac is een breitechniek
waarbij vierkantjes worden gebreid in 2 richtingen.
Na de opzet eerst een rij met driehoekjes breien.
Dan worden er steken aan de zijkanten opgenomen
en worden de vierkantjes gebreid.
Via internet kan je bij Drops een duidelijke instructievideo bekijken.
 
 Ik ben bij de hals begonnen met
kleine driehoekjes en vierkantjes.
Daarna heb ik meer steken opgenomen en
worden de vierkantjes vanzelf groter.
 
Dit is de geverfde lont wol waar alles mee begon.

Patroon naar eigen idee.
Wol gesponnen lont melkschaap.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb dit breiwerk in handen gehad. Super mooi en heerlijk licht... Heel mooi resultaat. Had geen idee dat je het uit een geverfde lont gesponnen en daarna gebreid hebt. Leuk dat ik het nu weet.
    Fijne zondag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb er weleens voor gezeten om entrelac te breien, want ik vind het resultaat supermooi, maar het lukte me niet. De instructievideo is inderdaad duidelijk, maar op een gegeven moment zitten de handen er voor en kan ik niet meer goed zien hoeveel steken er opgenomen wordt op een cruciaal moment. Ga toch eens iemand zoeken die het kan breien .. wie weet iemand bij ons breicafé. Groeten en succes Elles.

    BeantwoordenVerwijderen