maandag 30 april 2012

Bloemensjaals/ Flowershawls

De geverfde strengen zijn verwerkt. Ik heb er sjaals van gebreid.
Een bestaand ontwerp flink aangepast om het patroon te vereenvoudigen.
Uitgegaan van een driehoeksjaal met een stukje inbreien en eenvoudig ajourpatroon.
Afsluitend met nog een tweekleurig randje en een gebreid picotrandje.
 Na wat reken- en tekenwerk en breien is deze sjaal ontstaan.


Na nog wat aanpassingen is er een volgende sjaal ontstaan.

 Het opspannen van de sjaal met de koolstof staven op de piepschuimplaten.
 
Voor degenen die interesse in wolverven hebben
zowel wolstrengen als wol om te spinnen ....
wolverven bij Alet op
4, 5 en 12 mei
Bel of mail haar voor verdere info en opgave.

9 opmerkingen:

  1. oh, ik vind die donkere sjaal schitterend ! Die strook met bloemen is zo leuk, ik word er gewoon vrolijk van.
    je bent een brei-wonder hoor. Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi, Riet!! Ik vind die roze/paars ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waauw ! ontzettend mooi! en wat knap uitgerekend en bedacht ( kan ik niet!) groetjes mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, als dat eenvoudig is.... ik vind ze heel mooi! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bruine had ik al bewonderd, maar de roze is ook schitterend geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn weer geweldig Riet!!!!
    We gaan op die data strengen verven, ik heb nog wat kleurenschema's gemaakt.
    Super en je patroon is ook zo mooi geworden!! Klasse!!!
    gr. Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!!!
    Wat zijn je sjaals schitterend.
    Is het van sokkenwol?
    De patronen zijn ook goed gelukt .
    Knap werk.
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een heel mooi ontwerp, en in beide kleurcombinaties mooi.

    BeantwoordenVerwijderen